Representacions culturals de la sexualitat

Accés al curs online obert:

Adequat per:

  • Professorat
  • Batxillerat
  • Persones interessades



Prevenir les situacions d’assetjament en l’educació en el lleure

La Direcció General de Joventut, en col·laboració amb l’Associació SEER (Salut i Educació de l’Emoció i la Raó) ha elaborat uns documents per reforçar la protecció dels menors que participen en activitats d’educació en el lleure: dues infografies per prevenir les situacions d’assetjament entre iguals (o bullying).

Infografia adreçada a educadors: Protocol davant l’assetjament

Infografia adreçada a infants  joves participants d’activitats: Davant l’assetjament: Digues-ho! Tu tens el poder




Adolescents, també a la xarxa. Reptes de l’acció socioeducativa

Aquesta recerca té com a finalitat analitzar els usos adolescents de l’entorn digital, sobretot pel que fa a la seva vessant relacional. S’emmarca en l’activitat preventiva, educativa i d’atenció que es desenvolupa a l’Ajuntament de Granollers (SobrePantalles), des de la tasca conjunta plantejada des dels Serveis d’Educació i Salut Pública.

Consulteu altres continguts del web a:

  • http://www.sobrepantalles.net/professionals/
  • http://www.sobrepantalles.net



Recursos sobre Salut mental i Joves

En la nostra societat tenim molta informació sobre recomanacions i consells que ens permeten tenir cura de la nostra salut física. En canvi, no hi ha gaire informació relacionada amb el nostre benestar emocional que és igual d’important per gaudir de la vida i ser feliços. El programa comunitari “Espai Jove” vol millorar els coneixements de la població respecte salut mental.




Guia d’estratègies de millora educativa

Durant el curs 2014-2015, la Direcció General de Joventut va elaborar aquesta guia, per aquells professionals, càrrecs electes o entitats que volen incidir en la trajectòria educativa dels i les joves catalans.

A través d’un procés de treball col·laboratiu, amb la implicació de moltes persones, la guia és centra només en l’àmbit de l’educació formal, bàsicament en l’acompanyament a l’escolarització i a la transició escola-treball. L’assoliment de l’èxit en la trajectòria educativa de les persones joves és l’objectiu dels esforços realitzats en la seva elaboració, difusió, acceptació i aplicació per part dels agents implicats en el dia a dia de la població jove.

En el context local, i gràcies a l’anàlisi de la realitat juvenil, es detecta amb més detall com els dèficits educatius de les persones joves afecten el seu futur i com gràcies a projectes i estratègies de millora educativa i de proximitat i suport a la trajectòria educativa dels joves es pot revertir aquestes situacions.

La guia es pregunta sobre quin paper pot desenvolupar la política local de joventut en la millora de la trajectòria educativa i de la transició escola-treball de les persones joves, com es poden implicar les àrees de joventut en la millora de l’escolarització dels joves des de fora de l’aula i des d’un acompanyament extern al sistema educatiu o si són vàlides les nostres pròpies eines (en bona part, metodologies socioeducatives) per millorar la trajectòria educativa dels i les joves.